Produktbilder anpassade för mobilen
Mobilanpassade hero-bilder innehåller designelement som tydliggör viktig information om din produkt vid online-köp. Mobilen har blivit förstahandsvalet av enhet för online-konsumenten som snabbt vill klicka hem sina favoritprodukter utan att behöva zooma text och bild.
Produktbilder anpassade för små skärmar kan hjälpa konsumenten att snabbt identifiera viktig information som; variant, storlek, varumärke och produkttyp. Den här typen av bilder kan öka försäljningen signifikant jämfört med traditionella onlinebilder.
Mobile Ready Hero Images (MRHI) har testats live mot konventionella onlinebilder hos fyra återförsäljare i UK och försäljningen ökade i samtliga produktkategorier.
Detta ingår
Produktionstid och pris beror på typ av förpackning och dekor. Kontakta fotostudion så får du prisförslag.
1 produktbild för mobilen
Mobilanpassade bilder för e-handel
Snabbare köpbeslut med tydligare information
Baserat på globala standarder
Riktlinjer för mobilanpassade hero-bilder (MRHI)
Riktlinjerna för Mobile Ready Hero Images (MRHI) som gäller för svensk dagligvaruhandel, har tagits fram av Referensgrupp Media baserat på GS1:s pågående arbete i den internationella arbetsgrupp som tar fram globala guidelines för MRHI. I arbetsgruppen ingår bland annat University of Cambridge och Unilever UK som utfört studier, eyetrackning och A/B-tester där mobilanpassade hero-bilder testats mot konventionella produktbilder för online.
Riktlinjer för Mobile Ready Hero Images (MRHI)
Fyra attribut för identifiering
- Varumärke
- Produkttyp (Artikelkategori t.ex. Schampo eller Juice)
- Variant (t.ex. ”torrt hår” eller ”apelsin”)
- Förpackningsstorlek/innehåll (t.ex. 500 gr eller 20 stycken)
Vid behov kan ytterligare ett attribut användas för att förtydliga identifieringen av variant eller storlek (se exempel nedan).
Exempel på utförande
Skicka en förfrågan
Beskriv uppdraget kort så ger vi dig en offert. Vi kan också hjälpa dig att specificera uppdraget.