
GS1 Sweden släpper nya funktioner i tjänsten Link management. Varumärkesägare som använder 2D-koder med GS1-standarder får nu ökad möjlighet till effektivitet i värdekedjan genom riktade återkallelser och bättre spårbarhet.
Link management är en webbaserad tjänst för att hantera länkar till ytterligare information om dina produkter. Tjänsten ingår i abonnemanget GS1 Företagsprefix och underlättar för dig som vill använda nästa generation 2D-koder för att märka dina produkter och länka produkterna till webben.
Nu lanseras nya funktioner i tjänsten och du kan nu:
- Göra mer riktade återkallelser. Med uppdateringen kan du nu skapa återkallelseinformation på batchnivå. Dina konsumenter kan sedan vid en återkallelse skanna 2D-koden på produkten för att se om det gäller just deras produkt. Det innebär att du kan skicka riktade återkallelser, i stället för att återkalla allt.
- Skapa en automatgenererad produktsida. Du som säljer konsumentprodukter inom Sverige men saknar produktsida, kan nu genom Link management få en automatgenererad produktsida. Informationen hämtas i Validoo och underlättar övergången till nästa generation 2D-kod med GS1 Digital Link då du inte behöver bygga egna produktinformationssidor. Mer detaljerad information om produkter är också något som efterfrågas i kommande hållbarhetslagstiftningar.
- Dela viktig information kopplat till platser. Du kan nu ge dina Global Location Number (GLN) mer information genom digitala länkar. Det kan till exempel vara certifikat, hållbarhetsdata för byggnader eller information som är viktig för transportörer.
Logga in i MyGS1 för att börja använda de nya funktionerna.
Cecilia Brander och Mischa Danofsky berättar mer om tjänsten Link management och nya funktionerna som släppts.