Enklare att hålla hög datakvalitet genom hela din produkts livscykel september 22, 2021Vi har uppdaterat kvalitetssäkringstjänsten och gjort det enklare för dig att hålla din produktdata ständigt aktuell och korrekt.Vad innebär det för dig som kund? Om du uppdaterar din artikelinformation för en redan kvalitetssäkrad och godkänd produkt, kommer du nu att få status ”Åtgärd behövs i kvalitetssäkringstjänsten. En ombokning krävs då för en ny kontroll innan du kan få ett OK igen. Detta gör det tydligare och lättare att hålla en hög datakvalitet genom hela din produkts livscykel. Mischa Danofsky, Produktägare, berättar mer om fördelarna med uppdateringen och vad det innebär för dig som kund.Kostnader För dig som kvalitetssäkrat en produkt efter den 19 april 2021 ingår ombokningen i priset under hela produktens livscykel.För dig som kvalitetssäkrat en produkt innan den 19 april 2021, gjordes det enligt den gamla prismodellen och ombokning ingår inte. Du kommer dock bara att debiteras för ombokningen en gång. Därefter ingår kommande ombokningar.Vanliga frågor och svarVad kommer det att kosta att ändra i sin produktinformation på en redan kvalitetssäkrad produkt? För alla bokningar lagda efter den 19 april 2021 ingår ombokning i det pris som du redan betalat, hur många gånger som helst. Nu kan du säkerställa att du alltid har uppdaterad status/information i Validoo.Vad kostar det om jag har en äldre produkt som kvalitetssäkrades innan denna brytpunkt? För dig som kvalitetssäkrat en produkt innan den 19 april 2021, gjordes det enligt den gamla prismodellen och ombokning ingår inte. Du kommer dock bara att debiteras för ombokningen en gång. Därefter ingår kommande ombokningar.När lanseras denna funktion? 28 september 2021Om jag har kvalitetssäkrat en produkt innan 28 september 2021 men efter 19 april 2021 och även hunnit med att ändra produktinformationen, kommer det att uppdateras i samband med lanseringen? Nej, alla ändringar som skett under denna period kommer inte att ändras. Här ber vi dig att uppdatera din produktinformation och lägga en ombokning med nytt underlag så kommer vi att göra en ny kontroll. Gå till FAQ-sida >