Vi arbetar hela tiden för att göra Validoo DataEntry mer användarvänligt. Vi lägger kontinuerligt till nya funktioner som är efterfrågade av våra användare för att underlätta ditt arbete och höja kvalitén på er data.
Nya funktioner och förbättringar
Enklare varumärkeshantering
Numera anger du dina varumärken i Validoo DataEntry genom en kodlista. Detta gör det enklare att välja rätt varumärke till dina produkter och minimerar riskerna för exempelvis felstavningar.
Kontroll av regler medan du fyller i
Den nya funktionen meddelar dig i realtid hur många termer du behöver fylla i eller uppdatera för att minimera eventuella valideringsfel när du publicerar din data. Antalet termer som behöver fyllas i eller uppdateras kan både minska och öka beroende på hur du fyller i din information.
Jämför versioner av artikelinformation
Om du har ett behov av att snabbt identifiera uppdateringar som du gjort på din artikelinformation kan du gå in under knappen ’Förhandsvisning’ när du är inne i en hierarki. Där får du snabbt en överblick och kan jämföra tidigare versioner av din artikelinformation mot den senaste publicerade versionen.
Använd Excel för att ändra eller skapa nytt
För att lägga till eller uppdatera några få termer på flera ariklar samtidigt kan du exportera en Excelfil med dina artiklar. Du kan även välja att exportera alla termer på en artikel och använda som mall för att importera helt nya artiklar.
Inledande nolla behövs inte längre
När du anger dina Global Trade Item Number (GTIN) behöver du inte längre ange 14 siffror, det räcker att ange de siffrorna som du ser på förpackningen. Systemet kommer automatiskt att fylla ut med inledande nollor så att det alltid blir totalt 14 siffror vilket ett GTIN består av.
Vi hoppas att dessa nyheter kommer underlätta och effektivisera ditt arbete i Validoo DataEntry. Tveka inte att höra av dig till vår kundservice för frågor eller input kring våra tjänster. Kontaktuppgifter till kundservice hittar du här >