SEO-optimerad och korrekt produktinformation

Webinar

En SEO-optimerad och korrekt produktinformation hjälper dig att lyckas med din e-handel. Idag vill konsumenter snabbt och enkelt hitta de produkter de söker online. För att kunna ta ett köpbeslut är det också viktigt att informationen om produkterna är rätt.

Ökad synlighet i sökmotorer och rätt digital produktinformation är en nyckel för att lyckas med marknadsföring och försäljning online. Frågan är dock hur vi uppnår det när sökmotorerna kräver differentiering? 

I det här webinaret kikar vi närmare på hur SEO (Search Engine Optimization) kan påverka e-handlares och varumärkesägares arbete kring digital produktinformation. Du får också lära dig mer om hur SEO-optimerad information kan användas för bättre träffsäkerhet online. Du får också exempel på hur företag arbetar med sökmotoroptimering med hjälp av standarden GS1 Artikelinformation

SEO (Search Engine Optimization) är en form av digital marknadsföring, där det genom olika insatser handlar om att öka synligheten i sökmotorers resultat. GS1 har standarder som hjälper företag att öka kvaliteten på sin produktinformation, online och i butik.  


Talare

Bilden visar Johan Bolin SEO-expert

Johan Bolin, KAN
Johan är den före detta ekonomen som sadlat om till digital analytiker. En av de saker han gillar bäst med digital analys och SEO är hur enkelt det är att se framsteg. Fler besökare, mer konverteringar, längre besökstid – effekten av allt man gör går att se i data. I det här webinaret kommer Johan att berätta mer om hur SEO påverkar din produktinformation och hur du kan använda SEO för att öka din synlighet online.

Bilden visar Christina Eckerrot

Christina Eckerrot, Coca-Cola
Christina är Activation Manager, Grocery Channel & E-commerce på Coca-Cola. Hon kommer att berätta hur Coca-Cola arbetar med SEO och produktinformation på webben idag. Vi får också ta del av hur den resan har förändrats under tidens gång.


Detaljer

Datum och tid: 6 oktober 2021, kl 09:00-10:00

Målgrupp: För dig som arbetar med artikelinformation, e-commerce eller på en marknadsavdelning inom dagligvarubranschen, detaljhandel/retail eller apoteksbranschen.

Plats: Online via Microsoft Teams

Pris: Kostnadsfritt

Övrigt: Webinaret är på svenska